Google Webmaster

Sunday, December 21, 2014

Barang Kemas 916


Satu koleksi barang kemas boleh terdiri daripada pelbagai jenis, tetapi antara yang paling disukai dan banyak memberi tumpuan koleksi adalah barang kemas yang mempunyai tema tertentu. Jika anda tidak mahu mengehadkan diri anda (katakan cuma mengumpul azimat gnome dari 50-an), menumpukan perhatian pada bahan tertentu memberikan anda kebebasan memasang pelbagai jenis azimat tetapi masih sepadan dengan koleksi anda. Dan manakala azimat dalam beberapa bahan (seperti titanium sebagai contoh) tidak boleh didapati secara meluas, memberi tumpuan kepada emas dapat membukakan dunia anda ke keseluruhan kemungkinan.

Tanda pembuatan tidak menunjukkan kandungan emas, tetapi mereka mengenal pasti pencipta perhiasan dan menyediakan satu lagi petunjuk daripada nilai untuk setiap keping.

Walaupun bahan, mutu kerja, dan umur bagi setiap keping barangan kemas emas menentukan nilainya, nama pembuat adalah faktor yang boleh menjadi penunjuk terakhir untuk harganya. Penyelidikan ke dalam asal (atau asal-usul dan sejarah) azimat emas akan meningkatkan keupayaan pengumpul menyusun koleksi unik dan berharga.

No comments:

Post a Comment