Google Webmaster

Thursday, August 25, 2011

Gubahan Bunga dan Hantaran

Perkahwinan adalah satu majlis khas yang mengikat dua orang dalam hubungan yang selama-lamanya. Ia bukan sahaja satu majlis untuk dua orang tetapi untuk keluarga dan setiap orang juga. Perancangan perkahwinan terlebih dahulu adalah sangat penting. Apabila bincang mengenai rancangan perkahwinan, perkara pertama yang biasanya datang ke fikiran adalah gubahan hantaran dan bunga. Penyediaan bunga dalam perkahwinan adalah penting dalam setiap negara dan budaya di seluruh dunia. Ia digunakan untuk kedua-dua upacara dan tujuan untuk hiasan. Bunga melambangkan kehidupan, kesuburan, keamanan dan kegembiraan dalam perkahwinan. Bunga yang paling biasa digunakan dalam sebuah pernikahan adalah mawar, teratai putih, lili calla, sweetpeas, dan bunga matahari.

Selain daripada menggunakan bunga sebagai sejambak dalam proces bunga gubahan hantaran, bunga juga boleh digunakan di majlis perkahwinan, mencantikkan kereta pengantin, menghiasi rambut pengantin perempuan, dan menghiasi meja dalam jamuan. Dalam menyediakan gubahan bunga, anda akan memerlukan sebuah balang besar, balang kaca kecil, reben sutera, bunga yang sepadan dengan buket pengantin, pita bunga, gunting, dan air. Tempat pertama dua pita sama rata pada pembukaan jar besar. Tambah dua lagi pita dgn tegak lurus ke atas kedua-dua pita pertama. Juga buatkan yang sama pada balang kaca kecil. Ruang yang akan mewujudkan pembukaan di mana bunga boleh diletakkan. Tutup balang dengan kertas berwarna khas untuk menambah kedalaman dan liputan. Pastikan bahawa kertas itu adalah beberapa inci di atas bahagian balang. Kemudian mengikat reben untuk memegang kertas di tempat dan membuat busur. Bunga kini boleh dimasukkan ke dalam ruang yang disediakan oleh anda. Isi dalam balang dengan bunga seperti yang diinginkan sehingga ia wujud dengan cantik and menarik.

Perancangan gubahan bunga perkahwinan tidak semestinya mahal. Membuat perhiasan bunga anda sendiri boleh mencipta keindahan dan keanggunan yang sama dengan gubahan bunga yang mahal dalam satu majlis perkahwinan.



Gubahan ni sangat menariks sekali. Temanya adalah pakai warna purple sama cream. Anda boleh buat atau panggir kedai bunga memmbuat gubahan dan hantaran bunga ke majlis perkahwinan anda. Bajet untuk membelinya bukan mahal sangat dan kalau anda ada lebih duit yang anda boleh pakai, anda boleh buat gubahan bunga yang lebih grand punya.


No comments:

Post a Comment