Google Webmaster

Thursday, September 1, 2011

Apa Warna Pakaian Anda Harus Pakai Untuk Menghadiri Perkahwinan Muslim?

Perkahwinan Islam adalah satu hari perayaan yang rasmi untuk pengantin perempuan, pengantin lelaki, ahli-ahli keluarga dan rakan-rakan. Oleh itu, ia adalah peristiwa bagi semua untuk meraikan. Kini terdapat peraturan bertulis apa yang harus dipakai dan apa yang tidak harus dipakai untuk perkahwinan Islam. Banyak peraturan bergantung kepada di mana tempat dunia anda tingal, dan tahap ketegaran yang diikuti oleh umat Islam di sana.

Dalam perkahwinan Islam, ia adalah hari yang paling penting bagi pengantin. Jika anda rapat dengan mereka dan tahu apa warna pakaian pengantin itu, anda kenalah mengelakkan memakai pakaian yang sama warna dengan mereka. Dengan demikian, ia akan membuat orang yang menonjol pengantin dan membuat hari istimewa mereka sedikit lebih khas untuk mereka.

Warna Pakaian Yang Sesuai Untuk Perkahwinan Muslim
Umat ​​Islam mempunyai banyak hidup di majlis perkahwinan mereka. Majlis perkahwinan adalah tenang dan tenteram lagi terdapat banyak keseronokan juga. Memakai pakaian putih adalah tradisi di sesetengah kawasan tetapi putih juga teduh jenazah di sesetengah kawasan. Jadi, jika anda berasa ragu-ragu lebih anda mengelakkan pakaian putih. Hitam dianggap sebagai warna jenazah di beberapa tempat jadi lebih baik anda memeriksakan adat resam tempatan sebelum membuat keputusan untuk pakaian anda. Warna lain selain daripada warna yang tersebut tadi, anda akan mendapat mood yang menyeronokkan sama dengan pengantin.

Hijau cerah dan pinks adalah warna kegemaran di majlis perkahwinan Islam. Anda mempunyai kebebasan untuk membuat pernyataan gaya di sini. Satu-satunya perkara yang anda mesti ingat ialah anda pasti memakai pakaian yang sederhana. Oren dan kuning, merah dan maroons atau jika anda ingin memakai pakaian yang berwarna pelangi, anda boleh saja memakai mengikut pilihan anda. Pakaian yang anda pakai kenalah menutup tangan dan kaki. Apa-apa warna yang berwarna bungaan tentu boleh membuat anda berasa selesa dalam majlis perkahwinan.

Pakaian Yang Sesuai Untuk Lelaki Menghadiri Perkahwinan Islam
Bagi lelaki, memakai pakaian yang formal atau Tuxedo perkahwinan Islam dianggap okay. Anda tidak akan berpakaian yang salah, tetapi jika anda ingin bergabung dengan orang ramai,lebih baik bagi anda bertanya ahli-ahli keluarga pengantin untuk mendapatkan idea apa yang tersesuai sekali untuk anda memakai dalam majlis perkahwinan pegantin itu. Mereka akan dapat memberitahu anda apa sebenarnya pakaian tradisional mereka supaya anda boleh memakai salah satu juga. Pakaian yang berwarna emas dan hitam adalah warna yang biasa bagi lelaki. Hitam boleh menyebabkan anda ragu-ragu tetapi dengan emas, anda boleh yakin anda pasti kelihatan boleh bercampur dengan keluarga pengantin. Selain daripada tu, memakai Sherwani adalah cara lain bagi anda berasa seperti boleh bergaul mesra dengan orang ramai.

Selain daripada warna, ia adalah penting juga bagi anda menjaga aksesori anda. Elakkan daripada memakai aksesori yang lebih daripada badan anda. Anda boelh memakai teduh gelap gincu, membawa beg tangan kecil atau purse. Memakai barang kemas yang melimpah pada dahi atau kuil-kuil anda pasti akan memberikan perasaan Islam bagi orang ramai.

Jika anda tidak mempunyai sesiapa untuk membantu anda, terdapat designers atau pereka Islam yang anda boleh menghubungi. Mereka akan dapat memberitahu anda tentang warna dan anda dapat mencari pakaian perkahwinan Islam yang mengagumkan untuk anda. Jika anda tidak dapat cari pereka berhampiran, anda boleh bukakan computer anda dan cari dalam internet dan ini pasti anda boleh mencari apa-apa dan segala yang anda mahu dalam majlis perkahwinan Islam.

No comments:

Post a Comment